Rijetki su ga do sada vidjeli i većina je na to zaboravila, a projekt je navodno pokrenut iz istraživačkih razloga
Volkswagen je u osamdesetim godinama zaista napravio Golf koji je mogao ploviti i koji je bio prilično brz na vodi. Rijetki su ga do sada vidjeli i većina je na to zaboravila, a projekt je navodno pokrenut iz istraživačkih razloga, a ne kako bi se eventualno našao na tržištu.
Automobil naziva See-Golf iz 1983. djelo je legendarnog tehničkog direktora VW-a i kreatora prvog golfa, Ernsta Fiale koji je sa svojim četveročlanim timom razvio ovo plovilo, a sve je imalo znanstvenu pozadinu, ili barem tako kažu povijesni izvori iz VW-a. Ideja je bila testirati novi 1,8-litreni četverocilindraš sa 16 ventila i 150 KS te provjeriti motor ponaša pod stalnim opterećenjem uz slabo hlađenje.
Fialin tim je na See-Golfu radio tri godine. Kao osnova poslužio je VW Golf Cabriolet prve generacije na koji su montirana dva masivna plovka. S pomoću hidrauličkog uređaja ovi su se pontoni mogli podići pri izlasku iz vode, pa je auto mogao i voziti cestama i to brzinama do 140 km/h. Karoserija i pogonski sklop su zabrtvljeni tako da je radna tehnika zaštićena od prodora vode i vlage. Unutrašnjost je izrađena od kože koja se lako održava.
Pogon na vodi je osiguravao propeler koji se pokretao preko osovine koja je zasebno spojena na pogonski sklop. Tako konstruiran See-Golf je praktično bio svojevrsni katamaran koji je na vodi mogao razviti brzinu od vrlo solidnih 22 čvora, odnosno oko 40 km/h. Pri tim brzinama i punim opterećenjem motora mogao se dobro testirati njegov sustav hlađenja jer vjetar nije igrao veliku ulogu u njemu.
Ispitivanja su provedena na lokalnim jezerima u blizini Wolfsburga i na moru u Kielskom zaljevu prije nego što je bizarno vozilo/plovilo krenulo na GTI okupljanje 1983. na jezeru Wörthersee kako bi bilo predstavljeno široj javnosti. Iz toga je jasno da pozadina svega nije bila samo znanost već i pokazivanje javnosti i privlačenje njene pažnje. Motor je naposljetku 1987. godine zaživio u serijskom Golfu 16V u kojem je razvijao 139 KS.
Automobil je ponovo zaplovio tijekom ovogodišnjeg GTI Fan Festa na malom jezeru pokraj Volkswagen Arene u Wolfsburgu, pa ga je javnost nakon više od četiri desetljeća mogla ponovo vidjeti u njegovom "prirodnom okruženju". Automobil je, inače, izložen u Volkswagenovom muzeju.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.