Očekuje se da će novo pravilo stupiti na snagu 1. siječnja iduće godine od kada će vlasnici SUV-ova početi plaćati više naknade za parkiranje
Iako su vrlo prostrani, praktični i nikad popularniji SUV-ovi su veća i teža vozila od klasičnih automobila s kosim stražnjim dijelom, limuzina i karavana. Zbog toga troše i više goriva, pa neki smatraju da su SUV-ovi zapravo nepotrebni i nepoželjni. Među njima su i vlasti Pariza koje SUV-ove vidi kao jedan od glavnih izvora onečišćenja zraka u gradu. Zbog toga Pariz namjerava odrediti veće cijene parkiranja za SUV-ove. Prilikom izračuna cijene parkiranja u obzir će se uzeti veličina, težina te vrsta i snaga motora te tako odrediti koji automobili spadaju u novu skuplju skupinu.
Britanske dnevne novine The Guardian objavile su da su mjeru prošlog mjeseca odobrili pariški vijećnici. Predlagatelj novog propisa bila je francuska "zelena" stranka EELV čiji zastupnici tvrde da se broj SUV-ova u Parizu povećao za čak 60 posto u posljednje četiri godine. predložila je novi zakon rekavši da se broj SUV vozila u Parizu povećao za oko 60 posto u posljednje četiri godine. Oni već sada čine oko 15 posto ukupne gradske flote od otprilike 1,15 milijuna privatnih vozila, a njihov broj konstantno raste.
"Željeli bismo da grad Pariz promijeni cijene plaćenog parkiranja kako bi bile progresivne prema težini i veličini vozila. "Cilj je usredotočiti se na apsurd: neumoljiv rast težine i veličine vozila koja kruže našim gradovima, a posebno u Parizu.", komentirao je Frédéric Badina-Serpette, vijećnik iz EELV-a.
Očekuje se da će novo pravilo stupiti na snagu 1. siječnja iduće godine od kada će vlasnici SUV-ova početi plaćati više naknade za parkiranje. Električni SUV-ovi bi trebali biti izuzeti iz skuplje kategorije. Detalji o cijenama i načinu kategorizacije SUV vozila još se ne znaju.
Ranije ove godine je Lyon uveo sličan novi zakon koji će stupiti na snagu sljedeće godine. Treći po veličini grad u Francuskoj najavio je novu politiku parkiranja prema kojoj će se naknade za parkiranje na javnim površinama određivati progresivno na temelju veličine, težine, te vrste i snage motora vozila. U Lyonu će se za električna vozila plaćati najniže naknade za parkiranje od 15 eura mjesečno, dok će vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem teža od 1725 kilograma plaćati tri puta skuplje. Očekuje se da će i Grenoble, grad s oko 450.000 stanovnika, uskoro uvesti sličnu politiku, a samo je pitanje vremena kada će se ona proširiti i izvan Francuske.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.