Vrh Volkswagen koncerna sada je potvrdio ono o čemu se već duže vrijeme govori, stiže novi električni Volkswagen koji će biti manji i jeftiniji od modela ID.2. Svojevrsni nasljednik malog električnog Up!-a debitirat će 2027., godinu dana nakon ID.2, a nudit će se “u cjenovnom rangu oko 20.000 eura”. To znači da će mali električni model biti oko 5000 eura jeftiniji od svog većeg brata. “Jako sam zadovoljan što pokrećemo ovaj projekt koji gleda u budućnost. Radi se o osnovnoj električnoj mobilnosti iz Europe za Europu”, rekao je izvršni direktor VW Grupe Oliver Blume.
Model s četvera vrata trebao bi se temeljiti na ID.2, imati kratke prevjese i kotače smještene u kutovima. Što se tiče dimenzija, ID.1 će vjerojatno biti sličan Up!-u, što znači oko 3,60 metara duljine. Konstrukcija ID.1 trebala bi se dakle temeljiti na MEB Small platformi, koja je namijenjena za manja vozila. Već je ranije potvrđeno da će ovu platformu koristiti ID.2 i njegov pandan Cupra Raval, kao i SUV verzija ID.2 te Škoda Epiq.
Model s prednjim pogonom trebao bi imati maksimalni doseg od oko 300 kilometara. Kako bi se uštedjelo i omogućila niska cijena ugrađivat će se male baterije s jednostavnom baterijskom tehnologijom. Unatoč tome, ID.1 nije zamišljen kao jeftin proizvod: "Unatoč niskoj cijeni, s našim ćemo vozilima postaviti standarde u početnom segmentu u pogledu tehnologije, dizajna, kvalitete i korisničkog iskustva", rekao je šef VW-a Thomas Schäfer .
Još uvijek nije jasno gdje će se u Europi ID.1 proizvoditi. ID.2 i njegove "rođaci" proizvodit će se u Španjolskoj (Martorell i Pamplona), gdje grupa također gradi tvornicu baterijskih ćelija. Volkswagen je otkrio da će se i ID.1 također oslanjati na "visok stupanj europske lokalizacije", što bi trebalo smanjiti duge transportne rute za komponente i posljedično emisije CO2. Međutim, "zadatak izgradnje malog električnog automobila u Europi za Europu je postao izazovniji zbog rastućih troškova energije, materijala i sirovina. To se može postići samo uz političku potporu i konkurentne okvirne uvjete", rekao je Schäfer.
Otkrivajući da su prve skice dizajna dovršene i da je razvoj u tijeku, šef tehničkog razvoja Kai Grünitz sugerirao je da će to biti očiti nasljednik uspješnog gradskog automobila Up!-a u njegovoj koncepciji i da će neizbježno dijeliti neke dizajnerske elemente i atribute.
Grünitz je istaknuo važnost izlaska takvog automobila na tržište: "Potreban je manji automobil koji je pristupačan široj bazi kupaca. Zato idemo na 25.000 eura za ID.2 i ulažemo u razvojnu fazu za vozilo ispod 20.000 eura. Moramo ići u tom smjeru kako bismo uvjerili naše kupce da su električni auti pravi put."
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.