Oko 36 inženjera trenutno radi na "izradi atraktivnih automobila koji će oduševljavati kupce"
Mazda ne odustaje i ozbiljno želi održati Wankel motor na životu na duge staze, unatoč tome što je ovaj koncept motora već zadavao mnogo muke Mazdi i vlasnicima i nekoliko puta "proglašavan mrtvim". Nakon lansiranja modela MX-30 e-Skyactiv R-EV početkom 2023., čiji rotacijski motor od 830 ccm služi kao generator za produljivanje dosega, Mazda je početkom 2024. ponovno pokrenula svoj razvojni tim za Wankel motore.
Oko 36 inženjera trenutno radi na "izradi atraktivnih automobila koji će oduševljavati kupce", a službeno se razmatra sportski automobil po uzoru na atraktivni koncept Iconic SP (na slikama u članku). U novom intervjuu za Automotive News, izvršni direktor Mazde Masahiro Moro otkrio je više detalja o budućnosti Wankel motora. Čelnik Mazde priznao je da je bio "veliki izazov razviti motor koji bi zadovoljio sve strože propise o emisijama u Sjedinjenim Državama".
Moro tvrdi da Wankel s jednim rotorom nije dovoljan za SAD, koji bi bio primarno tržište za ovakav auto, pa Mazda razvija motor s dva rotora. Koncept Iconic SP imao je uzdužno postavljen rotacijski motor s dva rotora, ali kao i u MX-30, motor nije pokretao kotače. Umjesto toga, služio je kao generator za punjenje baterije, koja je pak pokretala električni motor.
Sportski Iconic SP ima gotovo savršenu raspodjelu težine 50:50, a snaga je navedena kao 365 KS. Automobil je težak 1450 kilograma, dugačak 418 cm, širok 185 cm i visok 115 cm uz međuosovinski razmak od 259 cm. Iz Mazde tvrde da su namjerno povećali Iconic SP da bi privukli više pozornosti, te da bi mogli smanjiti sportski automobil na veličinu MX-5 za serijsku proizvodnju.
"Testirali smo s jednim rotorom. U sljedećoj fazi ćemo prijeći na dva rotora. Rotori se okreću odvojeno u različitim komorama s osovinom. Moramo generirati više snage. Dva rotora će generirati više snage, što je za američko tržište prikladnije."
Moro je također govorio o nedavno najavljenom Skyactiv-Z motoru i naznačio da će raditi bez turba. Novi motor s unutarnjim izgaranjem, koji će se koristiti u serijskim vozilima od 2027., "ultimativni" je motor s unutarnjim izgaranjem za Mazdu, potpuno novi pogonski sklop koji treba zadovoljiti čak i strože propise planirane za sljedeće desetljeće.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.