Početna Novosti 1604 pregleda

Mazdin novi benzinski motor bit će 'idealan motor s unutarnjim izgaranjem'

FOTO: Mazda

Izvorno najavljen prošlog studenog, novi Skyactiv-Z motor ponovno je u središtu pažnje jer Mazda ima neke novosti o njemu

Ovih dana rijetko tko razvija nove motore s unutarnjim izgaranjem, no Mazda je uvijek posebna pa nas nimalo ne iznenađuje da se opet suprotstavljaju trendu. Nakon odličnog šesterocilindričnog dizela tvrtka sada radi na jednom benzinskom motoru za kojeg tvrdi da će biti “idealni motor s unutarnjim izgaranjem”.

Izvorno najavljen prošlog studenog, Skyactiv-Z ponovno je u središtu pažnje jer Mazda ima neke novosti o njemu. Prvi model koji će koristiti potpuno novi motor bit će sljedeća generacija CX-5. Mazdin novi SUV stići će uskoro s 2,5-litrenim benzinskim motorom, a krajem 2027. dobit će i hibridnu postavu s novim 2,5-litrenim motorom Skyactiv-Z. Motor s četiri cilindra razvija se kako bi zadovoljio buduće Euro 7 propise u Europi i LEV IV i Tier 4 standarde emisija u Sjevernoj Americi.

Author: Mazda foto: Mazda

Mazda tvrdi da novi pogonski sklop nudi još veću toplinsku učinkovitost od postojećih Skyactiv-G i Skyactiv-X motora. Lekcije naučene tijekom usavršavanja procesa izgaranja primijenit će se i na veće šestocilindrične motore. Zanimljivo, japanski proizvođač automobila također planira iskoristiti novo stečeno znanje i iskustvo za poboljšanje Wankel motora. 

Iako Skyactiv-X nije postigao veliki uspjeh kojem se Mazda nadala, plan je "učinkovito proširiti područje SPCCI izgaranja". Akronim je kratica za Spark Controlled Compression Ignition i "omogućuje motoru neprimjetno prebacivanje između konvencionalnog paljenja svjećicom i izgaranja s kompresijskim paljenjem, korištenjem iskre za pokretanje obje vrste izgaranja na različite načine". Namjera je postići uštedu goriva sličnu dizelskom motoru i isporuku početne snage s visokim brojem okretaja i čišćim emisijama ispušnih plinova povezanih s benzinskim motorima. Uz Skyactiv-Z i novu tehnologiju zaštite od topline, Mazda obećava da će "dostići krajnji prag izgaranja". 

NAJAVA Mazda razvija novi benzinski motor Skyactiv-Z. O čemu se tu radi?

Iako će motor raditi puno čišće, to neće ići na uštrb snage. Podešavanje postojećih motora u skladu s novim propisima smanjilo bi snagu za čak 30 posto, ali Skyactiv-Z će udovoljavati strožim standardima bez gubitka snage.

POVRATAK Mazda razvija moćni Wankel motor s dva rotora za svoj novi sportski model

Što je s rotacijskim motorom? I dalje će se razvijati kao range extender, kao u MX-30 e-Skyactiv R-EV. Dok ovaj SUV koristi rotacijski motor od 830 "kubika" kao generator, snažnija postavka s dva rotora je u razvoju za drugi model namijenjen SAD-u. 
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.